חוות דעת הנדסית לפני רכישת דירה

 

מדוע זה חשוב לקבל חוות דעת הנדסית לפני רכישת דירה?

 
אחד השלבים המכריעים בחיים שלכם, הוא השלב שבו אתם בוחרים לרכוש דירה. זו יכולה להיות דירה מקבלן או דירה מיד שניה. זו יכולה להיות הפעם הראשונה שבהם אתם רוכשים דירה או הפעם הרביעית. זו יכולה להיות דירה למגורים או דירה להשקעה - אבל זו תמיד רכישה משמעותית מאד.

אחד הדברים שכדאי מאד להקפיד עליהם, בטרם אתם חותמים על החוזה לרכישת הדירה, הוא לפנות למהנדס מבנים מוסמך, ולקבל ממנו חוות דעת הנדסית. אולם, מה בעצם כוללת חוות הדעת הזו? מדוע היא חשובה מאד לפני שרוכשים את הדירה? מה יכולות להיות ההשלכות של חוות הדעת על תהליך הקניה והמכירה? בואו לקבל את כל התשובות - רגע לפני שמנסים לשכנע אתכם לחתום על החוזה בכל מחיר.
 
להזמנת חוות דעת הנדסית מקצועית, צרו עמנו קשר
 
 
 
 
חוות דעת לפני רכישת דירה
 
 

כך חוות הדעת היא חשובה ומסייעת לכם

 
  • גילוי של ליקויים במבנה - בראש ובראשונה, המטרה של חוות דעת הנדסית היא לגלות ליקויים אפשריים במבנה. על אילו ליקויים מדובר? האפשרויות כאן הן רבות מספור. זה כולל בין השאר פערים שיש בין המרפט הטכני של הדירה למצב שלה בפועל, סדקים בקירות, בעיות בתשתית החשמל, בעיות תשתיות מים וביוב, אי עמידה בהוראות של פיקוד העורף בנוגע להגנת מבנים, בעיות של צבע וקילוף, ובעצם - כל בעיה שאפשר לזהות במבנה, בין אם בעין בלתי מזוינת, ובין אם בעזרת מכשור מתאים. חשוב מאד לציין שאת הגילוי יכול ברמת התאורה כל אחד לבצע - אבל כמובן שלמהנדסים מוסמכים יש את הידע והניסיון בתחום, מה גם שיש גושפנקה רשמית לדו"ח ולחוות הדעת שהם מפיקים, הודבר גם קביל בבית המשפט כאיה.

  • הימנעות מחתימה על חוזה - יש לא מעט מקרים שבהם אחרי שאתם תקבלו חוות דעת הנדסית אתם תבינו שמדובר על חוזה שלא כדאי לכם לחתום עליו. זה נשמע אמנם כמו מקרה קיצון, אבל בהחלט היו מקרים כאלו בעבר! מהנדסים רבים מתארים כיצד לקוחות באו אליהם רגע לפני מעמד החתימה על החוזה, אולם לאחר שהם קיבלו את חוות הדעת המקיפה, הם הבינו שמדובר על חתול בשק. כמובן שלא מדובר על כל המקרים - אבל הדבר בהחלט אפשרי ונפוץ יותר ממה שחושבים.

  • אפשרות להוריד במחיר או תיקון - המקרה הנפוץ יותר הוא, שבאמצעות חוות דעת הנדסית של מהנדס מוסמך, אתם כקונים פוטנציאליים תוכלו לדרוש אחד מהשניים: או שהמחיר של הנכס ירד בהתאם לאופי הליקויים, או שתהיה התחייבות של הקבלן/בעלים שהליקויים הללו יתוקנו על חשבונם, עד אשר אתם תיכנסו לדירה. כמובן שכעת, נקודת הפתיחה שלכם היא טובה פי כמה. או שאתם תקבלו את הנכס במחיר מופחת והוגן הרבה יותר - או שתקבלו את הנכס במצב טוב יותר אחרי שהכל טופל. יודגש שאת הדברים הללו בעצם קובעים מחדש בחוזה, כך שיש להם תוקף משפטי לכל דבר ועניין.

  • האם כדאי תמיד לפנות לחוות הדעת? - התשובה היא בהחלט כן. נכון שלא כל האנשים פונים לקבל את חוות הדעת לפני שהם רוכשים את הנכס, אבל האמת היא שהבדיקה הזו יכולה לחסוך לכם בהמשך הוצאות של עשרות אלפי שקלים ואפילו מאות אלפי שקלים. גילוי של ליקויים בשלב כה מוקדם הוא חיוני מאד, ובאמת שאין לו תחליף.
 
 
 
חוות דעת הנדסית לפני רכישת דירה - בדק בית
 

יש ערך רב לידע המקצועי

 
אל תשכחו שמעצם הפניה למהנדס בניין מוסמך, אשר בעצם יש לו את האישור להפיק חוות דעת הנדסיות, אתם כבר נמצאים בנקודה טובה יותר. הקבלן או הבעלים יבינו שאתם לקוחות רציניים, שאי אפשר למכור להם חתול בשק או לשקר להם - ומעצם חוות הדעת, הם לפתע "יזכרו" שיש ליקויים שונים - והדבר קורה לא פעם!