היכרות עם האופן שבו מהנדס בניין מוסמך מבצע בדק בית יכולה לסייע גם לקונים וגם למוכרים. בנוסף, השירות הזה חשוב בדירות ישנות בדיוק כמו בדירות חדשות ולכן חשוב להבין ממה הוא מורכב

שירותי בדק בית ניתנים על ידי מהנדס בניין מוסמך. בשביל לבדוק את הנכס, מהנדס בניין מתמקד במרכיבים שונים. ראשית, מהנדס בניין בודק את עבודות החיפוי והריצוף ומכך הוא מסיק לגבי פגמים, שיפועים ואריחים בולטים או שקועים. שנית, על המהנדס לבדוק גם עבודות אלומיניום, ליקויים בשלד וכמובן בעיות נזילות ורטיבות.

מלבד האמור לעיל, בדק בית הוא שירות שכולל בתוכו בדיקה מסודרת ואובייקטיבית של בעיות איטום ואינסטלציה. בהמשך, אפשר לנצל את המעורבות של מהנדס בניין מוסמך על מנת לקבל ממנו דוח מפורט על מצב הטיח והצבע, על עבודות נגרות ומסגרות ועל עבודות גבס. אם יש בכך צורך, ניתן להשתמש בשירותי בדק בית לצורך השוואת תכניות ומפרטים מול הקיים.

בדק בית לדירה חדשה או ישנה

הטעות הנפוצה היא לחשוב ששירותי בדק בית מתאימים ומיועדים רק לדירות ישנות. כמובן שבדירות ישנות יש יותר סיכוי לזהות ליקויי בנייה, אבל השירות הזה מתאים באותה מידה גם לדירות חדשות. למעשה, בדירות חדשות מגלים את הערך המוסף של שירותי בדק בית ואת הסיבה לכך שלא מדובר בהוצאה רגילה אלא בהשקעה.

הנה כמה יתרונות שניתן להפיק מתוך שירותי בדק בית לדירות חדשות בכל רחבי הארץ:

א. דוח ביקורת הנדסית קביל בבית משפט – דוח הביקורת של מהנדס בניין קביל בבית משפט. אם הדוח מגלה ליקויי בנייה, ניתן להשתמש בדוח הזה על מנת לתבוע את הקבלן.

ב. הטלת אחריות על התיקונים – דוח בדק בית מאפשר לדעת על מי צריך להטיל את האחריות על התיקונים בדירות חדשות. כל עוד הדוח מנמק את המיקום ואת הסיבה לתקלות, ברור מי אמור לקחת אחריות על התיקון.

ג. קביעת ערך – דוח בדק בית עוזר בהערכת שווי הנכס. אם רוצים לקבל תמונת מצב אמינה ואובייקטיבית שחתומה על ידי איש מקצוע שמתמחה בכך, אין ברירה אלא להשתמש בשירותי בדק בית.

למי מיועד השירות?

שירות של בדק בית לדירה מתאים קודם כל למי שרוצה לקנות אותה. כאשר קונים דירה, לא תמיד יודעים מה המצב האמיתי שלה. אפשר כמובן לראות מבחוץ את הדירה ואף לפתוח את הברזים כדי להתרשם מלחץ המים, אבל זה פחות או יותר המקסימום.

לחילופין, שירותי בדק בית יכולים להתאים למי שמוכר את הדירה – כמו למשל בשביל לדעת כמה כסף לדרוש עבור הנכס. כל עוד למוכרים של הנכס אין לחץ של זמן, אין בעיה להשתמש בשירות הזה על מנת להבין כמה הדירה שלהם שווה ומה התזמון הנכון למכור אותה.