כשרוכשים דירה חדשה מקבלן, שואפים שהכל יתנהל על מי מנוחות - שהדירה החדשה תעמוד בסטנדרטים שנקבעו מראש, שלא יהיו בה ליקויים מכל סוג שהוא ושלא ניתקל בהפתעות לא נעימות עם קבלת המפתח. עם זאת, במבחן המציאות, מדי שנה מתאכזבים רבים מרוכשי הדירות, המגלים לאחר הכניסה לדירה כי קיימים בה כל מיני סוגים של ליקויים, עליהם יש לתת את הדעת.

במידה ואתם ניצבים לפני כניסה לדירה חדשה, עליכם להבין כי את כל הליקויים האפשריים חשוב לאתר כמה שיותר מוקדם, ומוטב לעשות זאת עוד קודם לכניסה לדירה. המאמר שלפניכם יידון בחשיבות ביצוע בדיקת דירה חדשה מקבלן וכן בזכויות השמורות לכם מתוקף חוק המכר לדירות.



אחריות הקבלן לדירה החדשה

לפי חוק המכר לדירות, תקופת האחריות של הקבלן על הדירה החדשה נחלקת לשני פרקי זמן. פרק הזמן הראשון הוא תקופת הבדק ואילו פרק הזמן השני הוא תקופת האחריות. תקופת האחריות נמשכת שלוש שנים סך הכל ותחילתה בסיום תקופת הבדק. תקופת הבדק, המתחילה ברגע בו נמסרת הדירה לחזקת הקונה, נמשכת בין שנה לשבע שנים, בהתאם לסוג הליקוי שנמצא בה.

ההבדל בין התקופות הוא שבמהלך תקופת הבדק, באחריותו של הקבלן לתקן את הליקויים שהתגלו, אלא אם כן יעלה בידו להוכיח כי האחראי לליקוי הוא הקונה. במהלך תקופת האחריות, לעומת זאת, הקונה הוא זה שעל כתפיו מוטלת האחריות להוכיח כי הקבלן הוא האחראי לליקוי.


מדוע חשוב להקדים ולבצע בדיקת דירה חדשה מקבלן?

קצרה היריעה מלפרט אודות כל סוגי הליקויים בהם אתם עשויים להיתקל, אך רק על מנת לסבר את האוזן, חשוב לשים לב לכמה מהם:


  • תקופת הבדק בנוגע לליקוי במוצרי נגרות ומסגרות, לרבות פלסטיק ואלומיניום, היא שנתיים. הדבר נכון גם לגבי ליקויים בחיפוי פנים וריצוף, לרבות שחיקה ושקיעה.
  • לעומת זאת, תקופת הבדק לגבי כשל בעמידות ובתפקוד של דוודים ומכונות הוא שלוש שנים. הדבר נכון גם בנוגע לתקופת הבדק החוקית עבור ליקוי בפיתוח החצר - שקיעות של מרצפות בחניות, בקומת הקרקע, בשטח הבניין ובשבילים.
  • כל אי התאמה מכל סוג שהוא שאינה אי התאמה יסודית - תקופת הבדק עומדת על שנה אחת בלבד.

כפי שאתם מבינים, הזמן פועל לרעתכם ומיותר לציין כי הרבה יותר קל, פשוט ונוח לבצע את התיקונים עוד לפני אכלוס הדירה. לאור זאת, עוד לפני שאתם נכנסים לדירה החדשה, דאגו להזמין לדירה חברה אמינה ומוסמכת על מנת שתבצע עבורכם בדיקת דירה חדשה מקבלן. רק כך תוכלו להיות בטוחים שכל הליקויים האפשריים במערכות השונות יאותרו מבעוד מועד ונטל ההוכחה לא יוטל עליכם.


בדיקת דירה חדשה מקבלן – טיפים ועצות

להיות בעלי דירה הוא חלומם הטבעי של זוגות צעירים רבים. כאשר מגיע הרגע בו עלינו להחליט עם לקנות דירה חדשה או דירה יד שניה, רבים מאתנו יעדיפו לקנות דירה ישירות מהקבלן. אך למרות הפנטזיה - לאחר שנקבל את המפתחות לדירה מהקבלן עלינו, לבדוק אותה ולוודא שאין בה ליקויים.


  • בעת מעמד הבדיקה נוכל לוודא שהדירה עונה על הציפיות שלנו
  • כאשר נבדוק את הדירה נוכל להצביע בפני הקבלן על דברים שהוא צריך לתקן
  • בדיקת הדירה בעזרת אנשי מקצוע תסייע לנו לוודא שהיא בטוחה למגורים
  • לאחר הבדיקה נוכל להעריך מה גודל ההשקעה הנוספת (אם בכלל) שאנחנו צריכים להשקיע בדירה

בדיקת דירה חדשה מקבלן יכולה לחסוך בהמשך הדרך הרבה מאוד אי הבנות ועוגמת נפש רבה. לפני שאנחנו נכנסים לדירה עלינו לוודא שהיא תואמת את התכניות האדריכליות ושהיא עומדת בכל תקני הבטיחות.


למה חשוב לשים לב כאשר אנחנו מקבלים דירה מקבלן?

בדיקת דירה חדשה מקבלן היא צעד שחשוב מאוד לעשות אותו. כאשר אנחנו בודקים את הדירה לפני שאנחנו מאכלסים אותה, חשוב לשים לב האם כל נקודות החשמל בדירה תקינות, האם הברזים והאינסטלציה בדירה פועלים כראוי, וכן האם הקירות ישרים ומבודדים היטב. לא פחות חשוב הוא לראות שהדירה עומדת על פי התכנון, שאין בה תקלות שונות ולא צפויות, בליטות לא נכונות, רטיבות בקירות, ולגבי הפתחים - האם הדלתות והחלונות נסגרים כראוי. האם ישנם דברים אשר אינם עומדים בתקן הראוי.

בדיקת הדירה החדשה שלנו תסייע לנו לדעת תוך כמה זמן נוכל להתחיל לגור בה והאם הקבלן עמד בכל ההסכמים שהיו לנו מולו. כמובן שגם יש את עניין הבטיחות והביטחון האישי שלנו בדירה.


להיעזר באנשי מקצוע בתהליך הבדיקה

בדיקת דירה חדשה מקבלן היא עניין שיכול להיות מסובך אם אנחנו לא מבינים בבנייה. אם אנחנו רוצים להיות בטוחים במאה אחוז שהדירה שלנו בטוחה וראויה למגורים, כדאי לפנות למומחה בנושא שיבדוק בשבילכם את כל המרכיבים בדירה, כולל חשמל אינסטלציה, איכות בניית הקירות, איכות הריצוף ועוד.


אנו ב"רם ביקורת מבנים בע"מ" כאן בשבילכם לכל שאלה וצורך בנושא בדיקת דירה מקבלן.



התקשרו אלינו לטלפון 3491* וקבלו הצעת מחיר לבדיקת הדירה